Tänään on: 05.09.2010 | Onnea: Mainio
Puukkosivut.net Yhteystiedot Suosittele Uutiskirje Etsi sivustolta Ohjeita
Valikko
-Etusivu
-Artikkelit
-Työohjeet
-Kirjallisuus
-Galleriat
-Linkit
-Uutiset
-Keskustelu
-Yhdistykset

Puukkosivut » Keskustelu » Puukkosivut » Esittäytyminen
Vastaa viestiin Näytä edellinen aihe | Näytä seuraava aihe Sivu 4 Yht. 4 Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4
Esittäytyminen
Kirjoittaja Viesti

Vastaa lainaamalla viestiä
Lähetä  
Niin ja tosiaan olen 17v ja puukon tekoon innostuin kahdeksannella luokalla kun aloin ihmettelemään mistä se setäni saa nuin komeita puukkoja , sitten hoksasin että nehän pitääpi itte tehä . Muutamat puukot on tullu tehtyä ja yhdestä on vain kuva täälä .... "perhanan kuvan käsittely ohjelmat.. " asustelen Länsi-Uudellamaalla Sammatissa. Terät ostelen vaikka hinku oisi paja pystyttää mutta eipä ole paikkaa sellaiseen tiedossa  Rolling Eyes tällasta  Very Happy

Lähetä  
Lainaus:
voinko kertoa itsestani kun en osaa , . naita

et osaa naita? en miekään.. Laughing

Lähetä  
Kyllä näin on  Very Happy

Lähetä saitte vähän huumoria 
naita en osaa näitä ,. olen huono tietokoneen käytössä ostin uuden ACER koneen (vanha linuxsi oli paska) osasin laittaa koneen suomeksi näppäimet jäi enlanniksi soitin maahantuojan neuvontaan sain ohjeet kesti puolituntia tehdä muutos tuskanhikipäässä  ole 66 vuotias eläkeläinen puukon teostani ei kannata puhua on värkit ja kaikkimateriaali ei ole kun pilattua taoksia 1 kasattu kaukaa näyttää puukolta läheltä huono veitsi viime kesänä en yrittänyt takoa mitään vaimo väittää että istuin kellarissa haaveilemassa ensi kesänä yritän takoa orijärven mallisia teriä sitten vaikea kysymys jos joku ystävällinen osaaja laittasi näkyviin oikeille sivuille näkyviin levykkeestä on kai kai sellainen lerppu jos siinä olisi ainakin ahjoni ja tahkoni jos antaisi postiosoitteen lähettäisin kirjeessä jos on menoja kyllä korvaisin Shocked

Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti

Lähetä  
No niin, vuosimallia '82 olen ja Lahdessa asunut kuutisen vuotta, alunperin kotoisin Iitistä. Puukkojen tekemisestä sain ensimakua yläasteella 14-15 vanhana kun tein ensimmäisen kyhäelmän jonka piti puukko olla. Oli siinä itse taottu terä ja kaikki muukin omin käsin tehtyä...sittemmin tuo ihan ensimmäinen taitaa olla kadonnut Sad
Todellinen kipinä puukkojen teon pariin tuli sitten vasta viime kesänä vähän sattumalta. Yhden lattiaremontin ohella etsin netistä kuvia pähkinäpuisesta jalkalistasta, jotta voisi hahmotella josko se sopisi yhteen lattian kanssa. Päädyin sitten siinä etsiessä Brisan nettisivuille ja ne hienot eksoottiset puupalikat ja terät syöpyivät mieleen niin voimakkaasti, että piti saada tehdä oma puukko. Tähän mennessä olen tehnyt pari puukkoa ja yhden keittiöveitsen...seuraavasta puukosta on visio ollut päässä jo jonkin aikaa ja tarvikkeetkin ovat valmiina. Harrastus vie siis mukanaan jo peruuttamattomasti Smile

Leipätyö tulee metalliteollisuuden puolelta särmääjänä. Vapaa-ajalla harrastan liikuntaa: hiihtäminen on todellä lähellä sydäntä ja muita lajeja on kuntonyrkkeily, rullaluistelu ja lenkkeily. Eli sellaisia "korvikkeita" kun lumi ei ole maassa jotta pysyy jonkinlaisessa kunnossa.

Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti

Lähetä  
Terve vaan kaikille. Olen 16 vuotias Kajjaanin poika, jota kyllä käsityöt kiinnostavat suuressakin määrin. Ei vaan ole tiloja eikä välineitä itseään toteuttaa. Peruskoulussa (joka juurkinin viime viikolla päättyi) tuli kolme puukkoa värkkäiltyä, joista yksi on 6. luokalla tehty valmisterällä varustettu ja kaksi alusta asti itsevalmistettuja (8. ja 9. luokalla). Perstuntumallahan nuo tehtiin, joskin oli kahtena viimeisenä vuonna todella hyvät käsityönopettajat koulussa, jotka neuvoivat minkä kerkesivät. Meininki oli kuitenkin sen suuntaista, että lyötiin lattarautaa käteen ja ahjo tulille ja sanottiin, että taoppa siitä terä Smile . Toisaalta hyvä näin. Saipahan ainakin itse kokeilla, miten se teräs tottelee kun lyödään.
   Luonnossa liikuskelua ym. mihin puukkoa tarvitsisi tulee harrastettua aivan liian vähän vaikka mieli tekisi. Enimmäkseen perhokalastuksen yhteydessä tulee eräiltyä.
   Foorumilta olen lukenut vinkkiä noita puukkoja tehdessäni, mutta käyttäjätunnuksen tein vasta nyt, koska ei ole paljoa tälläisella amatöörillä sanomista kun gurut keskustelevat Smile (ja kuuntelemallahan sitä oppii.. tai tässä tapauksessa lukemalla).

Tuossa nyt vielä kuva tuosta viimeisinpänä valmistuneesta tekeleestä, joka löytyy myös tuolta Gallerian puolelta, kun joku tuolla ketjun alkupuolella pyysi näitä kuvia lisäämään.

Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Näytä edelliset viestit:
Vastaa viestiin Sivu 4 Yht. 4 Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Kirjaudu sisään
Käyttäjätunnus: Salasana:  

-Unohdin salasanani
-Rekisteröidy
Toiminnot
-Haku
-Ohje
-Käyttäjälista
-Käyttäjäryhmät
Heimo Roselli: Sepän taidot
Päivän kirja loppuu POISSA KÄYTÖSTÄ TOISTAISEKSI -->
 Etusivu Artikkelit Työohjeet Kirjallisuus Galleriat Linkit Uutiset Keskustelu Yhdistykset
  | Yhteystiedot 
phpBB - creating communities Smartor Site - friendly webbie community phpBB Fetch All - Everything you need to know to syndicate your forum phpBBStyles.com - cool styles for cool forums CRLin Site - Linkdb 0.0.9