Terve vaan kaikille. Olen 16 vuotias Kajjaanin poika, jota kyllä käsityöt kiinnostavat suuressakin määrin. Ei vaan ole tiloja eikä välineitä itseään toteuttaa. Peruskoulussa (joka juurkinin viime viikolla päättyi) tuli kolme puukkoa värkkäiltyä, joista yksi on 6. luokalla tehty valmisterällä varustettu ja kaksi alusta asti itsevalmistettuja (8. ja 9. luokalla). Perstuntumallahan nuo tehtiin, joskin oli kahtena viimeisenä vuonna todella hyvät käsityönopettajat koulussa, jotka neuvoivat minkä kerkesivät. Meininki oli kuitenkin sen suuntaista, että lyötiin lattarautaa käteen ja ahjo tulille ja sanottiin, että taoppa siitä terä

. Toisaalta hyvä näin. Saipahan ainakin itse kokeilla, miten se teräs tottelee kun lyödään.
Luonnossa liikuskelua ym. mihin puukkoa tarvitsisi tulee harrastettua aivan liian vähän vaikka mieli tekisi. Enimmäkseen perhokalastuksen yhteydessä tulee eräiltyä.
Foorumilta olen lukenut vinkkiä noita puukkoja tehdessäni, mutta käyttäjätunnuksen tein vasta nyt, koska ei ole paljoa tälläisella amatöörillä sanomista kun gurut keskustelevat

(ja kuuntelemallahan sitä oppii.. tai tässä tapauksessa lukemalla).
Tuossa nyt vielä kuva tuosta viimeisinpänä valmistuneesta tekeleestä, joka löytyy myös tuolta Gallerian puolelta, kun joku tuolla ketjun alkupuolella pyysi näitä kuvia lisäämään.